Informatie
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling en transactie tussen de
pedicure en de cliënt waarop de pedicure deze voorwaarden van toepassing
heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk
en schriftelijk is afgeweken. Een samenvatting van de algemene voorwaarden is
in de vorm van huisregels zichtbaar ophangen voor iedereen die de praktijk
bezoekt en staan vermeld op de website van de praktijk. Een exemplaar kan
digitaal worden toegestuurd.
2. Diensten
De pedicure zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en
overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de
op dat moment bekend stand der wetenschap en de code van de voetverzorger.
De Pedicure Master staat garant voor een professionele werkwijze. Deze
werkwijze houdt rekening met onderstaande Algemene voorwaarden die in grote
lijnen overeenkomt met de voorwaarden van ProVoet onze brancheorganisatie
en ProCert.
3. Afspraken
Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. De cliënt en de pedicure
moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur
voorafgaande aan de afspraak aan de pedicure melden. De afmelding kan
telefonisch of per e-mail of Whats app geschieden. Indien de cliënt meer dan vijf
minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag de pedicure de
verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium
berekenen. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag
de pedicure 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt
doorberekenen. Verhinderring door overmacht hoeven beide partijen zich niet
aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de
wet en de jurisprudentie daarover zegt.
4. Betalingen en tarieven
De pedicure vermeldt alle prijzen van de behandelingen en producten zichtbaar
in de praktijk en op de website.. De cliënt dient direct na afloop van de
behandeling de betaling van de instrumentele behandeling en of producten
contant of per pin te voldoen.
5. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet de pedicure vóór de eerste behandeling van alle gegevens
waarvan de pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt
redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig
uitvoeren van de behandelingen. De anamnese vindt voorafgaand aan de eerste
behandeling plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele
gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak met u doorgenomen.
Denkend hierbij aan bijvoorbeeld het gebruik van medicijnen, bloedverdunners
etc. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens
m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën te geven. De pedicure neemt de
persoonlijke gegevens van de cliënt in een geautomatiseerd systeem op. Om zo
snel en adequaat de voetbehandeling te registreren en factureren. De pedicure
behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen de
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dit is een Europese
regelgeving Privacywet. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen
behandelgegevens.
6. Geheimhouding
De pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die
de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als
vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard
van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke
bepaling of een rechterlijke uitspraak de pedicure verplicht is de vertrouwelijke
informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
De pedicure is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, en/of
ontstaan doordat de pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste
en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen,
medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De pedicure is niet
aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke
eigendommen van de cliënt. De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen
omgaan. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is
aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie ProVoet in
Veenendaal. De pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te
eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De pedicure
meldt diefstal bij de politie.
8. Klachten
Wij streven naar een hoge mate van klant tevredenheid, waarmee wij klachten
proberen te voorkomen. De pedicure zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk
herstellen binnen een redelijke termijn. Mocht er onverhoopt een klacht ontstaan,
dan hanteren wij een klachten procedure voor een goede afwikkeling.
9. Garantie
De pedicure geeft de cliënt garantie van één week op de verrichte behandeling
en op de producten. De garantie vervalt indien, de cliënt de adviezen niet heeft
opgevolgd, de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft
gebruikt. De cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde
heeft gebruikt.
10. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen
aanvaarde normen en waarden. Drugs, alcohol, verdovende medicijnen
(kalmerende middelen) en roken zijn niet toegestaan. Dit geldt voor zowel binnen
als buiten de pedicurepraktijk behorende bij het eigen terrein. Huisdieren zijn in
de praktijk niet toegestaan. Er wordt van de cliënt verwacht dat de voeten schoon
en/of gewassen zijn voor de behandeling.
11. Recht
Op elke overeenkomst tussen de pedicure en de cliënt is Nederlands recht van
toepassing.
Maak jouw eigen website met JouwWeb